måndag 19 november 2007

Kl 23:22 fredag – På flyget till USA

Resan från Sthlm till Köpenhamn var smärtfri och jag sov hela vägen. Bytte sedan till nästa flyg till Chicago där köerna ringlade sig fram. USA har fortfarande ganska hårda säkerhetskontroller innan man ens sätter sig på planet. Nu sitter jag här med ett par timmar kvar av detta 9 hr flyg och undrar: vad är värst – doften (?) av möglig andedräkt eller ruttna ägg fjärtar???? Jag har iaf turen att få njuta av bägge. Är vi framme snart??

Vill inte sova då det skulle orsaka fet jatlag eftersom jag landar i Dallas kl 22:30 lokal tid, så jag har fördrivit tiden genom att se på Hairspray (fjantig tonårsmusikal med Travolta som kvinna), Sleepless in Seattle, några TV- komedier, en bit av Bergmans Wild Strawberries, spelat TV-spel, läst Damernas Värld, fan att man inte är framme trots allt detta! Skönt att vi har TV skärmar i sätet så man kan välja program.

Fick precis en skållhet tvättlapp som nästan orsakade brännskador men som tur e så funkar hjärnan fortfarande (trots att sparlågan är på) så jag lade den åt sidan en stund. Snart nalkas någon slags ”mat” innan vi äntligen landar. Undrar vad SAS bjuder på för härligheter denna gång?

Inga kommentarer: