torsdag 18 oktober 2007

Back in Hong Kong

Woohoo - jag får lämna Kina i några dagar! Känns underbart. Kom och spendera ett par veckor i Zhuhai så förstår ni vad jag menar :-) Rena rama permisen.

Kom precis till hotellet, klockan är ca 22:00. Resan hit är ett mindre äventyr:

  • 1 timma sunk-buss eller sunk-taxi från jobbet till hotellet
  • spendera hela resan i mobilen med olika problem att lösa, tar detta jobb aldrig slut?
  • packa och checka ut i rasande fart
  • taxi till färje terminalen, köpa biljett och tränga sig igenom immigrationen/passkontrollen
  • kånka på bagaget på sunk-färjan och hitta en sittplats, sprang på ett gäng från jobbet som var med på samma färja - kul med sällskap!
  • 75 min senare framme i Hong Kong city
  • ta ytterligare en taxi i 30 min till Gold Coast (en bit utanför stan där många från jobbet bor)
  • äntligen framme på hotellet - pust...

Imorn blir det team dinner för första gången sedan April så det ser jag fram emot. Lördag ska jag hänga med min vän Richard om allt går som planerat, och sen på Söndag blir det ev. att åka till Macau. Återkommer med uppdatering.



1 kommentar:

Thilde sa...

Hallå hur länge ska du vara borta????? Stor kram