torsdag 11 oktober 2007

På plats i Zhu-hai, Kina

Ja då var man återigen i Kina.

Flög med Swiss via Zurich till Hong Kong (HK). Flyget gick 19:30 tis kväll och jag landade runt 17 onsdag lokal tid. Jag såg en film, tog ett SLEEP EASY piller och vaknade 10 minuter innan touch down. Skönt att över 12 timmar i samma ställning kan kännas mindre plågsamt med hjälp av piller... Allt gick bra, fick t.o.m bagaget den här gången!

Missade dessvärre sista direkta färjan från HK flygplats till Kina så det var bara att ta sig in genom immigrationen och vidare in till HK city. Från HK går det färjor till Zhu-hai flera gånger om dagen men det hade varit skönt att skippa dessa köer och stämplar i passet varje gång man åker in och ut genom HK. Innan jag lämnade HK tog jag ett smaskigt mål på välbekanta Mc D. Inte nyttigt men jag ville vara mätt för i Kina vet man aldrig... Jag skriver mer om matupplevelserna under resans gång! På Mc D i HK kan man förresten få majs istället för pommes, jätte gott. Färjan gick 19:30 och jag kom till hotellet vid kl 21, helt slut som artist. Avgaserna i stan får taxifärden att kännas oändlig, trots att den är mindre än 10 minuter...

Dessa jäkla flygplatser, båt terminaler, bagage-bärande upp och ner för trappor, dålig luft och jetlag kan få en att känna sig som en gnällig 2åring mitt i trotsåldern! Men en trevlig bell-boy (bär väskor på hotellet) hjälpte mig och sa på bruten engleska "Ju aaa veyy butiful" Man kan ju inget annat än le trots all frustration, rufsigt hår och utsmetad mascara :-) Tack gode gud för trevliga människor!

Kram på er alla.

Inga kommentarer: